Z píly tečie olej, alebo olejová hadička...

Stihl MS 180, druhá najmenšia píla od nemeckého výrobcu, ktorá mala problém... Z píly unikal olej. Položená píla stratila za jeden deň aj pol nádržky oleja - bola položená na zemi. Bola nutná výmena olejovej hadičky. Keď vyteká z motorovej píly olej nemusí to byť vždy záležitosťou olejovej hadice, niekedy môže byť príčinou aj vadné tesnenie veka nádrže. V tomto prípade bolo nutné vymeniť olejovú hadicu. Nezdá sa to, ale zákazníci servisov sa často čudujú, že výmena olejovej hadice ( však vymeniť hadičku neni žiadny problém :-) je nič, tak prečo účtujú hodinu roboty? Nasledujúce fotky ukážu, čo všetko treba urobiť aby sme vymenili olejovú hadicu.


Základ je odobrať lištu, reťaz a kryt reťazového kolesa - tak sa vlastne začína 99,9 percent servisných zásahov. Následne treba odobrať kryt valca ( velký oranžový kryt ) a domec vzduchového filtra ( teleso čiernej farby na ktorom je položený vzduchový filter, je uchytený dvoma maticami M8 ). Ďalej treba odpojiť tiahlo plynu od karburátora, odobrať zátky silenblokov a odobrať rukoväď píly. 
Následne píla vyzerá asi takto:
Zo spodu píly odpojíme hadičku z tela píly a vyberieme nádržku oleja.
:-) Predtým je však ešte taká drobnosť. Aby sme mohli vytiahnuť olejovú nádrž, potrebujeme vybrať ventilátor. Keďže motor je rotačný stroj treba zablokovať pohyb piestu vo valci. Cez sviečkový otvor ( po vyňatí sviečky samozrejme )natlačíme do vnútra nejaké vlákno ( šróbovák neodporúčam :-), ktoré by malo byť dosť pevné na to aby nezanechalo nejaké kúsky v spaľolacom priestore, ideálne je použiť kus štartovacej šnúry.
Odkrútime trinástku maticu, ktorá drží ventilátor ( pravý závit ) a klepneme po jamke v hriadeli kladivom a hrotom. Ventilátor odskočí a uvolní sa. Neodporúčam ho páčiť ani vyberať podobným silovým spôsobom, pretože hrozí odtrhnutie klinka ventilátora a nový nie je lacný špás...Píla potom vyzerá takto:
Vymeníme olejovú hadicu, nádrž odmastníme benzínom a skontrolujeme tesnosť.
Ak nám olej nevyteká máme vyhrané - oprava sa podarila. Teraz nás čaká znova poskladať strojček,  odskúšať a ťešiť sa z dobre vykonanej práce a samozrejme veselo píliť. 

Cena olejovej hadice - cca 3,40€ + asi hodina práce.

Pozri aj:
Zadretá čínska motorová píla "STIHL"
Oprava čínskej motorovej píly "STIHL"
Zaujímavé videá o oprave motorovej píly Stihl MS250

12 komentárov:

  1. Dobry den, mam pilu Stihl 017. Potrebujem sa dostat k olejovej hadicke. a nedari sa mi odmontovat rukovat. Poradi mi niekto? Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A v com je problem? Ked odpojite tiahlo plynu, treba vybrat zatky silenblokov a ide pekne stiahnut.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tri zatky som vybral, ale dalej s tymi gumovymi silentblokmi neviem ani pohnut. Je potreba ich vytiahnut, alebo zatlacit? Co sa ma stiahnut?
    Za ochotu velmi pekne dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pozrite sa na prvu fotografiu vclanku, tam je rucka, vidno na nej ze predny silenblok je v nej ostatne dva ostavaju v pile, cize tie co ostavaju treba vtlacit smerom k telu pily a posledny jeden ostane v rucke. Treba sa stym troska pohrat,nieje to vsaknic narocne. Dufam ze som pomohol.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No pokusim sa. Dufam, ze mi to pomoze. Mne to niekedy pomalsie mysli :-)
    Idem to skusit.
    Zatial dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Huraaaa. Podarilo sa to. Ja som to robil prave opacne. Snazil som sa tie silenbloky tahat vonku. Podarilo sa mi zadny spodny natrhnut. Dufam, ze az zozeniem novy nebude problem s jeho vymenou.
    Velmi pekne dakujem za radu neznamy dobrodinec.
    PS. Ja som sa s tym trapil od rana, uz som to vzdaval :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Nie som neznamy dobrodinec, ale autor tychto stranok, som rad ze sa podarilo... S vymenou sinbloku nebude problem ak ano azvyte sa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pekna stranka, so zaujimavymi informaciami.
      Ozvem sa vam, ked pilu stastlivo spojazdnim :-)

      Odstrániť
  8. Aj mne pomohli vase rady.Dakujem,vase rady su velmi hodnotne. Stano Presov

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Perfektný popis postupu = presne podľa neho som opravil únik oleja z hadičky. Spravil ste ozaj"dobrý skutok" pre nás neodborníkov...ĎAKUJEM Peter Sládeček

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Fast online loans under the most favorable conditions! 2% interest.
    Are you pressed by some unexpected problem and are you looking for a way to improve the situation? Quick loans would probably be one of the more effective solutions. You can borrow money under favorable conditions by choosing a credit institution from the offers on our Don't know where to look for quick loans? you can find the best offers that will help you solve various financial problems. Contact us via (Whats App) number:+917310847059 contact email id : sumitihomelend@gmail.com
    Mr. Sumiti

    OdpovedaťOdstrániť
  11. olej sa dostava pod výfuk ,je tam taky otvor ,z ktoreho vyteká v predu na ľavej strane vedla výfuku . nema tam byt nejaka poistka pretlaková ?

    OdpovedaťOdstrániť