Nemôžem naštartovať pílu, čo mám robiť?



Problém môže byť rôzny. Ak v píle ostalo dlhší čas palivo, tak je veľmi pravdepodobné, že vzniknutá emulzia upchala karburátor. Druhou možnosťou je, že bol prepočutý odpal motora na plnom sýtiči a píla je jednoducho "zachlastaná". "Zachlastaná", znamená asi toľko, že vo valci je príliš veľa palivovej zmesi, ktorá zalieva sviečku a tá nie je schopná zmes zapáliť. Treťou možnosťou je extrémne znečistenie vzduchového filtra, riešením je jeho vyčistenie, prípadne výmena. Ďalšou možnosťou je že porucha je väčšieho rozsahu, kedy treba jednoznačne navštíviť odborný servis. "Ďalšiu" možnosť je možné odhadnúť na základe veku a rozsahu opotrebovania stroja. Ak mám dvojročnú pílu, je málo pravdepodobné, že bude nejaký väčší problém.
Povenujme sa prvým dvom možnostiam.
Pri prvom probléme ( staré palivo ) budeme postupovať presne ako pri druhej možnosti, v prípade, že aj napriek tomu motor nenaskočí, donesieme pílu do servisu na prečistenie karburátora a prípadnú výmenu membrán.
Pri druhom probléme, keď píla ani po piatich potiahnutiach štartovacou šnúrou nenaskočí mali by sme prepnúť na polosýtič, alebo do polohy jedna ( záleží od píly ). Keď ani tak píla nenaskočí, skúsime ovoňať ( áno ovoňať ) výfuk. Ak cítiť benzín píla je z určitosťou zachlastaná. Aby sme svoje zistenie dotiahli k dokonalosti vyberieme zapaľovaciu sviečku. Sviečka je celá mokrá a zapácha od benzínu. Vyutierame ju prípadne opálime zapaľovačom a skontrolujeme jej funkčnosť. Sviečkový kľuč vložíme do rebrovania motora a sviečku oň oprieme. Potiahneme štartovaním a sledujeme iskru ( nezabudnúť vypínač v polohe 1 ) Treba sledovať pozorne, lebo iskra u motorovej píly je malá. Prípadne sviečku vymeníme. Aby sme naštartovali je potrebný ešte jeden najdôležitejší úkon. Keď máme vybratú sviečku nakloníme pílu sviečkovým otvorom smerom k zemi a vypneme vypínač píly na polohu 0 ( nula). Niekoľkokrát potiahneme štartovaním a sami uvidíme koľko paliva sme si "našporili" vo valci. ( ešte doplním k problému jedna, ak palivo nejde zo sviečkového otvoru znamená to upchatie karburátora, prípadne palivového filtra ) Takže keď sme už "vyhádzali" prebytočné palivo z valca, založíme vyčistenú sviečku a štartujeme. Na sýtiči v tomto prípade potiahneme maximálne dva razy a ak nám aj motor neodpáli postupujeme ďalej v štartovaní. Ak by "nenakoplo" postup zopakujeme. Netreba sa toho báť, je to úplne normálna vec že sa píla "zachlastá" a niekedy dokonca za to môže píla, nie obsluha píly. Po naštartovaní "zachlastanej" píly bude s pod výfuku vytekať palivo. Nezľaknúť sa, je to jav daný konštrukciou dvojtaktného motora a nič zlé sa nedeje, poutierať handričkou a ide sa píliť.

25 komentárov:

  1. Při startování již jednou "preplávené" pily, nepoužívejte sytič, ani poloplyn, startujte jen na "1", motor je i přez vysušení dost plný paliva a je potřeba startovat tak dlouho, dokud se sám nezačne rozebíhat!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pri zachlastaní,treba nechať vysušiť a následne zaplaviť celú komoru válca čistiacim prostriedkom napr.: Jar,Pur,Mr.Proprer... a potriasť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To urcite a co tak zmrzlinu do valca?

      Odstrániť
  3. ta zmrzlina bude najlepsia

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zdravim vas mam takýto problem mám husqvarnu 136 a nejde mi.Dám sytič pekne naštartuje ale ked pridam plyn zo tri krat stale ide ale potom zhasne..Poradte prosim vas dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dobrý deň mám takí problém pilkou že keď sa zohreje tak sa stále vipína musím ju držať v otáčkach aby sa mi nevipla,a aj sviečka býva mokrá. Husqvarna 242

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mam problem zasekol sa mi startovaci lanok na pile stihl

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Dobry man pilu husqvarna 353 a vsetko je dobre aj sviecka dava iskru Co moze byt za problem

    OdpovedaťOdstrániť
  9. I read your blog. Nice Post, Thanks for sharing lovely information.. I appreciate your blog.In addition, we also have an orgnization that helps you to find The best houses with comfort in Singapore.

    Visit Singhousepro !

    Visit Singhousepro Tumblr!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Zdravím vedeli biste mi pomoc prečo mi píla štil ms170 vipne samo

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Zdravím vedeli biste mi pomoc prečo mi píla štil ms170 vipne samo

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Zdravím vedeli biste mi pomoc prečo mi píla štil ms170 vipne samo

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Dobry den mam taky broblem pila stil 170 mi nechce nastartovat neviem preco niekto mi povedal ze nejaky magnet ci co neviete mi poradit prosim

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Pila mi nechce naštartovať až po naliati benzínu do karburátora

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skus pozriet palivovy filter v nadrži

      Odstrániť
  15. Prosím vás neviete mi niekto poradiť mám taký problém že mi tečie benzín cez výfuk z motorovej píly ako náhle ju naklonim🤦🙄

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Fast online loans under the most favorable conditions! 2% interest.
    Are you pressed by some unexpected problem and are you looking for a way to improve the situation? Quick loans would probably be one of the more effective solutions. You can borrow money under favorable conditions by choosing a credit institution from the offers on our Don't know where to look for quick loans? you can find the best offers that will help you solve various financial problems. Contact us via (Whats App) number:+917310847059 contact email id : sumitihomelend@gmail.com
    Mr. Sumiti

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Dobrý den,potrebujem poradit mam stihl 391 dnes som pilil a samo to shaslo ale najprv mi vydal taky zvlastny zvuk, par krat som nastartoval ale potom som uz nevedel

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Dobry den mohli bi ste mi pomôct mam taki problem ze nemôzem nastartovat pilu ona snahu ma chce naskočit ale nejde to nalial som benzin aj do karburatora ma kus viac snahi ale nejde prosim odpište

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Pozri palivovy filter a karburator

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Dobrý deň mám Stihl ms170 nechce naštartovať. Prosím čo môže byť chyba. Ďakujem vopred za odpoveďe

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Dobrý deň. Mám pílu Dolmar111 karburátor nanovo pretesnený naštartovala ukážkovo prepílila 4 hranoly potom som ju vypol a viac nenaštartovala sviečka je mokrá.

    OdpovedaťOdstrániť